Busfröna <3

Va ute i stallet idag då....ehhmm varför börjar ja typ alltid så för..de är ju en hästblogg eller hur hihi ja ja
Kommer te upp te stallet och ser att hästarna redan är inne så ska precis öppna dörren så ser man en söt lite Unis ståendes med mulen nerstoppat i en höpåse ute i stallgången :P då har praktikanterna inte stängt in henne ordentligt innan de gick :P så hon va ju inte dum utan knuffa upp dörren och tog för sig av sit hö.som tur va bara hö :)
Så ja de va bara att backa in henne och städa i ordning i stallgången.Snacka om att hon såg sådär oskyldig ut som bara en häst kan hihi
Så tog iaf ut henne på en sväng.Mys pys i stallet och sen ut...missa precis regnet som tur va.
Vi tog Björklundsslingan och de gick ganska bra..lite segt på sina ställen men bra ändå.
Vi hade tur när vi kördfe ut ifrån gårn då vi precis kommit över vägen när bussen kom farandes i hundra åtti..ja de kändes som de iaf.
Hon går så mkt bättre nu ja förutom att hon mer åker skriskor över vägen än att lyfta på hovarna hihi men de ska vi nog ordna hihi
Vi skulle trava upp för baken precis innan björklundshus men de kändes bara fel hon ville inte gå framåt fick driva hur mkt som helst för att hon bara skulle gå fram ett par steg så saktade av så fick hon gå upp för baken istället och så satte vi igång i trav sen och då va de andra bullar :P
Visst de va lite segt te en början men gummsan har inte så bra kondis men sen flöt de på bra kunde både samla och öka.Vände hemmåt och testa och trava lite då me och de gick osså bra dock va de tydligen mer läskiga saker på andra sidan...med andra ord mörka fläckar på marken hihi hon tycker inte om sånt och inte heller sin egen skugga hihi
När vi kom hem igen så fick man borsta av en lite av fuktig/varm tjej.Snuttan då tyckte de va lite jobbigt idag hjärtat mitt.mer träning framöver ;)
Pratade förövrigt med Sara om de måste dock be henne berätta igen vart man kunde träna.Vill få upp en temporär volt så man kan arbeta dom ordentligt...de räcker inte med vägen längre.
Ni kommer förhoppningsvis märka att jag kommer bli mer aktiv med mitt bloggandet och min träning av hästarna...för de är så att jag kommer få lite mer tid nu ett tag då jag blir utan arbete ett par månader :P men de löser sig och så som sakt får jag tid med mina älskade skruttar ;)

Ja nhä men de va allt för denna dag.
Kramen///Tina



Vackra Unis <3
Min älsklings tjej <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0