En körtur i mörkret.

Ja de vart en tur ensam te stallet idag.Måste lära mig att vara de me hihi ;)
Vart en körtur tesammans med Unis idag igen.
Hon är så otroligt duktig gumman..en helt ny häst..en häst som vill jobba.
Vart en lång mysstund i stallet innan vi drog ut.Borsta igenom hennes man och svans ordentligt hade tänkt fläta den me men vart aldrig så då jag tittade ut och såg hur mörkt de redan hade blivit :S så tog mig och kragen och hämtade sele och reflerxerna så drog vi ut sen.
Vart en kort vända då de både blåste för j*vligt och ja de va mörkt :P
Tog hundhotell vändan,va väl ute i en 40 min ungefär.Travade borta vid kohagen (ni får ursäkta mina beskrivningar,som om ni skulle förstå hur de såg ut hihi men ja ni får tåla de hihi)Travade på ordentligt men försökte samtidigt att samla in henne lite...försöka få ner huvudet då hon gärna drar upp den av nån anledning.
Gick väl inge vidare direkt men ja hon höll ett bra tempo...ganska jämnt och fint...skulle trava upp hela baken men precis i slutet tog krafterna slut på na gumman.
Sen vart de ytterliggare en mys stund i stallet med lite morötter och gottigott.
Försöker åter igen med strechingen och de gick mkt bättre denna gång.Kom längre åt siderna och lite längre mellan benen.Där är de fortfarande lite svårt men de är förstårligt :)

Gick ut i mörkret och blåsten och tog oss iväg till hagen.Fy va fort de blir mörkt nu...inte alls roligt.
Hann knappt släppa ut henne i hagen innan hon galopperade iväg te de andra i hästarna.
Sötisen <3

Ja nhä nu har jag inte mkt mer att skriva....bestämt att de blir stallet på fredag iaf ;)
Måste få in minst 3 dagar...funtar på måndag,onsdag och fredagar...helgen blir bonus ;)

nhä nu är de slut skrivet ;)

///Tina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0