En em i stallet :)

Vart en tur ner te stallet idag....kan ju berätta att stallet ligger i Björksättra så ni vet :) där 2 vackra nordsvenskar vid namn Love och Unis,ett sött litet russ vid namn Ovina,en shettis vid namn Persey och så ett nytillskott som jag glömt namnet på står :)

Va ute med vackra Love och körde väl i hmm ja iaf en 50 min tillsammans med min syster och hennes lilla valp Era.Första gången hon åkte med i vagnen och de gick hur bra som helst.såg nästan ut som om hon va född i vagnen hihi

Love va hur go som helst idag.Kom och mötte mig i hagen,ja de gjorde iofs de andra me ;) så härligt att mötas av en hel flok hästar som bara vill kelas hihi
Men fick iaf ut Love efter en tur ner i leran...tur att man höll sig på fötter...fy va de är lerigt nu vid grindarna och detta är bara början :P
Lite mys och snabbselning i stallet på med vagn och så iväg.
Körde vändan som går bredvid hagen.mest för att testa hur han bettede sig då han varit lite bråkig nu ett tag och velat går ner te de andra hästarna,men ida skötte han soig super bra.
Vi trava lite,mötte lite olika kor och läskiga påsar som låg längs vägen och de där jäkla svampplockarnas bilar längs vägen hihi
Kom teback te stallet och fick en förklaring till varför han va så jäkla lugn och fin....han hade ju varit ute en vända tidigare på dan me :P ägarn hade varit ut och ridit tidigare på dan men men han tar ingen skada men de förklara varför han stog och typ sov i stallgången hihi

hade tänkt börja yoga träningen med hon eller bergsgeten men ägarna va som sakt där i närheten hela tiden och de vill inte att man ger hästarna mat i handen men ja jag vet man ska lyda ägarn men vet ju att de hjälper ju honom osså att få strecha så vi får se hur de går :P
Måste ta en kväll och bara ta de lungt i stallet och pyssla om honom ordentligt ^^

Ja ja nhä de va lite av vårat pass idag.
Denna häst och Unis kommer ni nog få läsa en hel del om då de är dom som jag huvudsakligen kommer ta hand om :)

Ha de bra nu

/Tina

Love <3
Love <3


Kommentarer
Postat av: Tessan

Celin heter den 5e hästen.

Roligt med en blogg att läsa kära syster yster..

Miljoner kramar

2010-09-27 @ 12:38:11
URL: http://ruffera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0